Cart

Cart

סוף חופשת לידה

זהו.

הוא בגן. היא בגן. שקט.

אחרי שמונה חודשים של ״חופשת לידה פלוס עבודה (כי אני עצמאית ויש גם עסק לדאוג לו…)״, אני מוצאת את עצמי מחוץ לשער של הגן שלה. תחושה מוזרה. הראש מבין שהיא בגן וזה נהדר בשביל שתינו. הלב מתקשה, אני מתחילה לבכות. אמרתי לה להתראות ויצאתי. היא לא בכתה, לא כמו אח שלה, הוא היה בוכה, זה היה יותר טוב לאגו שלי. השרירים לא רגילים. אין עגלה, אין ילדה על הידיים. ושקט. פעם ראשונה מזה הרבה זמן.

נכנסת לאוטו. מגיעה לקפה. מתיישבת. מוציאה טלפון ומתחילה לכתוב. מסכמת חופשת לידה. אולי שתיים. לזכור ולשנן לעצמי אם וכשנגיע לחופשת הלידה הבאה.

החוק הראשון לחופשת לידה הוא לדעת איך לשווק את התינוק. אם תודי שמשהו הלך טוב, שהתינוק ישן, שאין לו גזים, שההנקה הולכת טוב – אותו הדבר פשוט יפסיק להסתדר. לכן צריך להתלונן, זה חשוב, בשביל השקט הנפשי.

החוק השני שחייבים להבין – זאת כן חופשת לידה. פשוט לא שלך. יש תינוק והוא בחופש. נח. מהלידה. המרמור מתחיל כשחושבים שזאת את שבחופשה. את לא. את עובדת פול טיים ועם מלאן שעות נוספות. את יכולה לנוח ולאכול כשהוא ישן. אם הוא ישן (אף פעם אל תודי בפני אף אחד שהתינוק ישן!). ואם אין לו אחים גדולים. ואם לא קבעת עם חברה שגם נמצאת בחופשת לידה. ואם לא צריך להגיע לחוג. ואם אין סידורים שאת יכולה לעשות כי את בחופשת לידה (דה!).

החוק השלישי. כשאת פוגשת מישהי אחרת בחופשת לידה והתינוק שלה גדול ביומיים משלך היא מיד תחוש עצמה סופר נני ויהיו לה מלא עצות ממרום פז״מה כאמא. אני חושבת שבגלל זה ניסיתי להשחיל את העובדה שיש לי עוד ילד יותר גדול בבית לכל שיחה..

החוק הבא הוא שילדים לעולם לא יתנו לכם להשוויץ בהם. אל תתלהבי ותספרי שהוא מחייך או מתהפך או כל דבר אחר. הדבר היחיד שיקרה זה שהוא בדיוק לא יעשה את זה. וזה גם עובד הפוך, אם תגידי שהוא אף פעם לא עושה משהו הוא בדיוק יחליט שזאת הזדמנות נהדרת לעשות את זה בפעם הראשונה.

יש חוק בלתי כתוב שאם עושים סידורים עם תינוק אפשר לבקש ואפילו מגיע לך לעקוף בתור. ככה זה. וזה בלתי כתוב. מי שיודעים ממנו הם בעיקר אנשים שנמצאים אחריכם בתור, כל מי שלפניכם בתור לא שמע על זה, ואם הוא שמע על זה, הוא מצטער פשוט מחכה לו טכנאי בבית.

העולם נחלק לשניים – אלו שיעצרו אתכם ויגידו לכם מה אתם עושים לא בסדר ואלו שיודעים שזה לא מעניין אתכם מה הם חושבים. לכולם יש דעה, הם יודעים אם לתינוק שלכם קר מדי או חם מדי, אם הוא רוצה לאכול, אם הוא אמור כבר לזחול, אם זה בסדר שהוא משחק עם נמלים. הכל הם יודעים. חוצ מהעובדה שזה לא מעניין אתכם, על זה הם לא שמעו.

קמה מהשולחן. השרירים עוד מחפשים את הילדה, את העגלה. מגיעה לסטודיו. פתאום מרגישה שכל המוצרים החדשים והמתוכננים הם לגדולים. הכל בשבילו. אין בשבילה. מתחילה לעבוד.

No Replies on

סוף חופשת לידה

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X
Skip to content